Tragický předvánoční týden rozšířil počet mrtvých na silnici R56 mezi Ostravou a Bílou na sedmadvacet za posledních šest let. Vyplývá to ze statistiky Jednotné dopravní vektorové mapy provozované ministerstvem dopravy.
Šestkrát záchranáři marně zasahovali u Bašky, čtyřikrát v katastru Frýdlantu nad Ostravicí a ve Starých Hamrech.
Ze statistik vyplývá, že zvlášť nebezpečný úsek je mezi Frýdkem-Místkem a Frýdlantem nad Ostravicí. Silnice je zde totiž vedena ve dvou pruzích v obou směrech a dělící pás se svodidly v těchto místech nahrazuje dvojitá středová čára. Právě jeho absence byla zásadní při smrti dvou řidičů při nehodě u Bašky, ke které došlo 19 prosince (o tragédii více zde).
Pomoci by zde mohla například středová lanová svodidla, která se osvědčila například na jiné známé "silnici smrti" I/48 mezi Příborem a Novým Jičínem. Tuto variantu už navrhovali také policisté, zatím ale marně.
"V minulosti jsme už několikrát dávali podnět Ředitelství silnic a dálnic, aby byl čtyřpruh rozdělen minimálně lanovými svodidly," řekl mluvčí frýdecko-místeckých policistů Vlastimil Starzyk. "Jelikož jde o obecně ohrožený úsek, jako tomu u všech nerozdělených čtyřpruhů je, budeme tento požadavek urgovat. Taková místa jsou vždy nebezpečná," doplnil informace policejní mluvčí.
Podle Lubomíra Hýbla z Ředitelství silnic a dálnic se ale rozdělení silnice v nejbližší době neplánuje. "S instalací středových svodidel na této komunikaci zatím nepočítáme. Nelze ji ani srovnávat se silnicí mezi Příborem a Novým Jičínem, která je podstatně užší. Úpravy už se prováděly v okolí Bašky, kde byly zřízeny optické zpomalovací pruhy," dodal.