Před pár lety byl podnik celkem úspěšný s prodejem T3, loni naopak s nabídkou stejných typů neuspěl. Podle znaleckého ocenění totiž měly hodnotu okolo 90 tisíc korun, a za tu cenu o ně nikdo nestál.
Letos ale podnik snížil ceny asi na třetinu a na nabídku inzerovaných dvaceti kusů T3 reagovali tři lidé, kteří chtějí celkem deset tramvají.
„Jeden z kupců chce osm vozů. Obchodovali jsme s ním už v minulosti. Tehdy přeprodal tramvaje na Ukrajinu, kde dál sloužily v dopravě. Stejný cíl má i teď,“ řekl zaměstnanec Dopravního podniku Ostrava Petr Tomala, jenž má na starosti prodej i jednání s kupci.
Ceny většiny tramvají se nyní pohybují okolo 40 tisíc korun, nejlevnější se dala pořídit za 34,2 tisíce korun, nejdražší za necelých 43 tisíc. Pouze jedna z tramvají stojí přes 111 tisíc – o tu ale zatím zájem nebyl.
„Jeden vůz chce žena z Ostravy, která v něm plánuje zřídit kavárnu. Další získá muž z Valašského Meziříčí, který si už dříve jednu tramvaj od nás koupil a postavil ji jako atrakci u hlavní silnice,“ dodal Tomala.
Kupcem ze Zlínského kraje je penzista Vilém Bystroň, jenž i v 75 letech podniká, opravuje a vystavuje automobilové i motocyklové veterány a vymýšlí zábavu pro sebe i druhé.Proto před třemi lety postavil ostravskou tramvaj vedle občerstvení a výběhu s 15 lamami a otevřel ji veřejnosti ve valašskomeziříčské části Podlesí, Drážky. A tam také postaví do týdne i další vůz z Ostravy. Už dnes by mu měli dovézt koleje.
„Tramvaje u nás nikdy nejezdily, ale pro mě znamenají vzpomínky na mládí. V 60. letech při spartakiádě jezdily v Praze tramvaje obsypané lidmi, jezdili jsme dokonce i na spojovací tyči,“ vzpomínal Bystroň a dodal, že druhá tramvaj bude sice taky atrakcí, ale zůstane zavřená. „Naplním ji totiž padesáti oblečenými figurínami, které dostanou i klobouky a čepice,“ nastínil muž.