Dopravní podnik Ostrava (DPO) zkouší tuto technologickou novinku jako první v zemi a zatím ji instaloval do dvou tramvají Stadler jezdících na lince 8 mezi Porubou a centrem města. Dal za ni téměř pět milionů.
Podle ředitele DPO Daniela Moryse funguje systém ochrany ve třech krocích.
Nejdříve řidiče na nebezpečí upozorní výstražná ikona na palubním počítači, pak i zvukový výstražný signál a nakonec řídicí systém vozu tramvaj sám zastaví.
„Tento systém ještě nikdo v zemi nevyužívá. My máme dva prototypy ve zkušebním provozu. Věříme, že zvýší bezpečnost jízdy a ochrání cestující i majetek. Když se osvědčí, pořídíme další,“ řekl Morys.
Ostrava má také unikátní tramvajový simulátor
SMLSALOVINY aneb jak žít a přežít
Sledovat další díly na iDNES.tv