Diskuze

V Ostravě už vědí, kudy má vést tramvajová trať. Protesty pokračují

Obyvatelé ulice B. Nikodema v Ostravě-Porubě, kteří se báli, že je o klid připraví tramvaje, si oddechnou. Město už nechce budovat novou trať v místě, kde kvůli plánovaným kolejím platila stavební uzávěra, ale lidé si tam nakonec směli postavit domy. Tramvaje mají jezdit po ulici 17. listopadu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BG

A paní Vysloužilová je kdo?

Rád bych ji upozornil, že Poruba sever a Pustkovec má cca 32 000 tisíc lidí. A obsloužit tak velké sídliště jen autobusovou dopravou prostě není dlouhodobě udržitelné, v budoucnu se následky určitě projeví. Elektrobusy sice budou, ale bude to trvat ještě hodně dlouho, než se budou moci plnohodnotně zapojit do dopravního procesu. Jsou sice ekologické, jsou dopravou budoucnosti, ale tramvaj nahradit nedokážou.

Takže tramvaj do Poruby rozhodně ano. Je důležité, aby k ní mělo dosah co nejvíce lidí. Není pochyb o tom, že si své cestující najde. A s dnešní moderní technikou hluk opravdu nehrozí.

0 0
možnosti
PS

Obávám se, že u Globusu chtějí udělat podobnou hrůznost jako na Hranečníku. Takže na tramvaje zapomeňte. Rv

4 1
možnosti
PG

Jedna hystericka baba a cely mestsky obvod ma po zizalkach...

Bydlim na Nadrazni a tramvaje mi nijak kvalitu zivota nezhorsuji. Spis naopak... vzdycky lituju kamarady, za kterymi nikdy nikdo nechce do Poruby na pivo, protoze tam proste neni rozumne spojeni. A do globusu kvuli nedostatecnemu MHD jezdim autem, urcite nejsem sama... o to mnozstvi ridicu se naopak ulice uklidni.

12 5
možnosti
PN

Já spíše lituji ty, kterým se líbí Nádražní a okolí - změť betonu, asfaltu a k tomu prach a hluk.

Do Poruby je naprosto normální spojení, dokonce i tramvajové. Pokud u vozovny přestoupíte na 40-tku autobus (nízkopodlažní), zaveze Vás jednou do hodiny až před vchod, zbývající spoje Vás vyhodí 400 metrů od Globusu, tam kde by Vás v budoucnu vysadila tramvaj.

Co je pohodlnější pro ty hypotetické koupěchtivé, kteří se chystají do Globusu až tam pojede tramvaj? :-/;-D

2 0
možnosti
PN

Dnes mají dokončit rekonstrukci ulice kolem Duhy a tří kruhových objezdů a včera rozhodli, že je zase rozkopou? Kde je logika opravdu nechápu. Stejně jako nechápu jakým způsobem chtějí vést tramvaj po Průběžné a hlavně proč.

Nedávno mluvčí magistrátu řekla, že tramvaj je při jízdě do kopce a v zatáčkách hlučná a to je přesně případ Průběžné. Na Frýdlantských mostech máme 150 metrů odhlučněných kolejí za 5 milionů, ale nikde nepíší, co před 14dny naměřili za hlučnost, asi to žádná velká sláva nebude.

Místo dvou tras jedna, ale plánovaná miliarda zůstává, zvláštní.

4 4
možnosti
DB

D53a61v58i42d 25B52ö66h47m

20. 9. 2017 12:20

Sláva to asi není ale jde to poznat. Běžte si to vyzkoušet, stál jsem tam asi 10 minut.

A někde byly v plánu 2 trasy? myslím si, že se mezi několika variantami vybíralo, ale vybraná měla být jen jedna.

0 0
možnosti
KM

K64a25r93e61l 98M69a64l40í50k

19. 9. 2017 17:07

Ja bych chtel prostestovat proti protestum...neni nejaka petice?

8 2
možnosti
PN

Můžete se přidat k petici pro vybudování trati - za 8 měsíců nasbírala celých 412 hlasů ;-D

1 3
možnosti
JP

J82a57n 37P55e75t47r79u38s

19. 9. 2017 15:08

Vyrostl jsem na osmém obvodě a na ZŠ i střední (dohromady 10 let) pendloval mezi Duhou a zbytkem města, nejčastěji Výškovice, centrum a Vítkovice. Neustálé přesedání na mostech z 61 a 49 na tramvaje a zpět, často i 4x denně (škola+trénink). Zvlášť pikantní v podvečer zpět, to si člověk počkal, když už autobus nejezdil tak často.

Přímou tramvaj z Duhy ze své zkušenosti považuju za geniální nápad. Škoda, že to nebylo realizováno už dávno, asi jako tramvajové spojení centra a Dubiny, které se kolem Místecké postavilo v 90kách. Tak snad to ulehčí a urychlí cestování apoň těm, co tam budou bydlet v budoucnu.

11 3
možnosti
MP

Vy si myslíte, že bude přímé spojení všude? Ani nevíte, co tam bude za linky. Třeba současná 3 a 9, takže Výškovice by v tom stejně nebyli. Samozřejmě x lidí bude mít přímé spojení, a zase x lidí o něj přijde, protože dojde k přetrhání autobusových linek.

0 0
možnosti
DB

D47a47v13i29d 88B67ö22h83m

19. 9. 2017 14:57

Porovnání

17. listopadu s kolejemi- https://mapy.cz/s/23N6Q šířka 17 metrů.

bez kolejí https://mapy.cz/s/23N7P

Zabraly by se prakticky oba travnaté prihy mezi vozovkou a cyklostezkami.

2 1
možnosti
PN

A kudy jinudy by ty koleje měly vést?

0 0
možnosti
DB

D93a74v79i21d 24B96ö49h55m

19. 9. 2017 14:53

Kde chtějí vybudovat tu novou vozovnu?

Pokud tady https://mapy.cz/s/23N2j, tak je to prostor cca 190 x 235 metrů.

Stávající vozovna má cca 230 x 410 metrů!

jedině že bude o polovinu menší.

2 1
možnosti

R48o29b77e15r45t 19Č33e35p

19. 9. 2017 15:45

To že píšou za Globusem neznamená hned vedle... To co jste označil není v majetku města, kraje ani státu, ale soukromé společnosti a je na tom pozemku několik zástavních práv...

2 0
možnosti
Foto

The tramvaje na 17.listopadu si vevalte do špic. Kdo je zvědavý na hluk, který jde slyšet v noci až z Martinovské. Dejte koleje do zrovna opravované silnice, opravdu logika, kam ty koleje chcete nacpat.

3 10
možnosti
PN

Rozhodnout se bydlet ve městě a divit se, že je tam dopravní hluk? 8-o

11 4
možnosti
JK

Stejně nechápu proč se mají budovat tramvaje...

tramvaj je těžká, hlučná, blbě brzdí, nevyhne se překážkám. musí se pro ně budovat a nákladně udržovat koleje.

Takový trolejbus, to stačí natáhnout dva dráty mezi baráky a už se jede. Pěkně potichu, když je potře umí se vyhnout překážce. jezdi taky na elektřinu jako tramvaj. není potřeba budovat koridiry...

No jediná výhoda trmavaje je v kapacitě. Přeci jenom 2 vagónky poberou více lidí jak jeden trolejbus...

2 5
možnosti

J22a97k81u31b 80Č71u29b43a

19. 9. 2017 14:44

Těžká a hlučná?

2 0
možnosti