„Obyvatelé města vnímají tuhle otázku kontroverzně. Existuje hlasitá skupina odpůrců, ale také početná skupina podporovatelů, která však není tolik slyšet,“ říká primátor Ostravy Tomáš Macura.
„Protože má jít o stavbu za téměř miliardu, na kterou můžeme získat evropské peníze, tlačí nás čas. Pokud chceme čerpat dotace, rozhodnout musíme do konce roku. Dříve, než o tom budou zastupitelé města hlasovat, chceme vědět, jaký názor převažuje,“ doplnil Macura.
Tazatelé agentury osloví nejméně 1 500 Ostravanů ve věku od 18 do 75 let.
Hlavně z Poruby a Pustkovce, ale i obyvatele jiných lokalit, kterým by nová trať usnadnila dopravu. Výsledky dodají za devět týdnů.
„Zvažovali jsme také referendum, ale stálo by sedm milionů a je pravděpodobné, že by přišlo málo lidí. Ptali jsme se i na názor obou obvodů, ale k předloženému návrhu budoucí trati dosud zastupitelé ani jednoho nepřijali usnesení. Rozhodnout tak může výsledek průzkumu,“ říká Macura.