V pátek ráno začala dvouletá rekonstrukce Nádražní ulice v centru Ostravy....

V pátek ráno začala dvouletá rekonstrukce Nádražní ulice v centru Ostravy. Přinese to mnoho dopravních omezení. (17. dubna 2015) | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

V centru Ostravy nejedou tramvaje. Opravy rušné Nádražní ulice začínají

  • 3
Začíná oprava Nádražní ulice v centru Ostravy. Chodce čeká průchod staveništěm. Cestující městské hromadné dopravy musí počítat s výlukami tramvají, jejich střídáním na jedné koleji i s tím, že už nevystoupí u Stodolní ulice. Řidiči aut by měli hledat náhradní trasy.

Ulice, která vede z centra Ostravy do Přívozu a na železniční Hlavní nádraží, patřila dosud k nejrušnějším tepnám ve městě. Denně po ní projelo v obou směrech asi devět tisíc aut.

Ode dneška to neplatí. Od pěti hodin je totiž část silnice pro automobilovou dopravu uzavřená. Až do pondělní půlnoci nepojedou ani tramvaje. Poté se budou střídat pouze na jedné koleji. Začíná totiž dlouho plánovaná rekonstrukce, kterou si vynutil havarijní stav kanalizace.

Omezení dopravy

17. - 20. 4. do 24 hodin

Uzavírka pravé strany ulice Nádražní ve směru od Přívozu do centra pro silniční dopravu, v úseku od ulice 30. dubna po ulici Stodolní (s výjimkou Českobratrské).

Uzavírka levé strany Nádražní ulice ve směru do Přívozu, jen v úseku od ulice Českobratrské po 30. dubna (lokální, možnost objezdu).

Obousměrná výluka tramvají kvůli přípravě jednokolejného provozu. Nahradí je autobusová doprava.

„Minulý týden jsme podepsali smlouvu s vítěznou společností Nádražní, která sdružuje firmy Strabag a Staspo. V pátek začnou dopravní omezení. Tramvaje nepojedou jen čtyři dny, ale pravá strana směrem do centra, v úseku od ulice 30. dubna po Stodolní zůstane zavřená do 12. června,“ líčí náměstek primátora Kamil Bednář (ČSSD).

Auta objedou zastávky přes koleje

Kromě kanalizace se modernizace dočkají rozvody vody a plynu, vozovka, tramvajové kolejiště i zastávky Stodolní a Elektra.

„Dosud tam lidé nastupují do tramvají z vozovky. V plánu jsou ale zastávky vídeňského typu. Vybudujeme zvýšené zastávkové mysy, které spojí dnešní chodníky s kolejemi. Auta pak budou muset objet zastávky po kolejích. To znamená, že neprojedou dříve, než odjede tramvaj,“ vysvětluje náměstek Bednář.

Rozsáhlé opravy, které se neobejdou bez dopravních omezení, rozdělilo město do dvou etap. První potrvá do konce letošního roku, druhá začne příští rok a skončí v pololetí. Odhadované náklady ve výši 308 milionů korun se podařilo snížit na 165 milionů včetně DPH.

Informace o dopravní situaci během rekonstrukce i mapky objízdných tras najdou lidé na webových stránkách města. Podrobnosti o změnách hromadné dopravy zveřejňuje na svých stránkách také Dopravní podnik Ostrava.

Ačkoli po opravě Nádražní ulice volali radní obvodu i experti přes inženýrské sítě a životní prostředí už dlouho, měsíce stavebních prací a uzávěr děsí například tamní obchodníky nebo taxikáře.