Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Česku tenis, v Polsku lodičky. Most spojí těšínské relaxační areály

  17:31aktualizováno  17:31
Na české straně volejbalové hřiště, tenisové kurty, atrakce pro děti, dřevěný altán, cyklistické stezky a jezírko s romantickým zákoutím. A na polské straně kemp s lodičkami, trasy pro in-line bruslení a cyklistiku, hřiště a parčík pro pořádání pikniků. To jsou dvě oddechové zóny, které v Českém Těšíně spojí nový most.

Vizualizace sportmostu spojujícího česko-polské břehy. | foto: Město Český Těšín

Ze dvou velkých relaxačních zón vznikne jedna obří. "Most se staví od loňského podzimu. Hotový by měl být ještě letos. Už jsou tam betonové sloupy," potvrdila mluvčí Českého Těšína Dorota Havlíková.

Projekt se jmenuje Sportmost a příhraniční města Český Těšín a Cieszyn na něj získala dotace z Evropské unie. "Jen na českou část projektu jsme od Unie dostali více než milion euro," uvedl nadšený starosta Českého Těšína Vít Slováček.

Na nové přemostění se automobily nedostanou

Most je součástí projektu Zahrada dvou břehů. "Části Českého Těšína a Cieszyna se postupně proměňují v místa, která využívají Češi a Poláci společně. Jde však o nákladné rekonstrukce. Zástupci měst se na ně snaží získat peníze už řadu let. Není to vůbec jednoduché," vysvětlila mluvčí Havlíková.

Lávka, která překlene řeku Olši, sousední potok a malý ostrov hned před parkem Sikory, bude pouze pro pěší, cyklisty a bruslaře. Auta na ni nesmí.

Podle mluvčí Českého Těšína to bude i zajímavé architektonické dílo. Autoři návrhu mostu vysvětlují důvod: "Lávka v jemných křivkách bude dlouhá 95,40 metru. Naváže na pěší komunikace. Bude mít moderní dynamický tvar jemných rozměrů, který nepřehluší krajinu, ale doplní ji," popsal Jiří Stránský, technický ředitel společnosti, která most navrhla.

"Chtěli jsme vytvořit konstrukci důstojně reprezentující současnou dobu. Krása lávky vychází ze správně navržené konstrukce," dodal Stránský.

Žádná hranice, davy lidí se prolínají oběma městy

Český Těšín je vedoucím partnerem projektu a hodně si od něj slibuje. Už nyní se       v revitalizovaných a propojených částech měst Češi a Poláci setkávají. "Jsou tady doslova davy lidí. Rodiny s dětmi jezdí z jednoho příhraničního města do druhého na kolech. Vidíme, že investice do podobných projektů mají smysl," podotkla Dorota Havlíková.

Most bude šest metrů široký. Podle starosty Víta Slováčka tak vznikne ideální sportovní dráha pro cyklisty i bruslaře, která bude zhruba tři kilometry dlouhá a po níž se bude moci přejíždět mezi oběma zeměmi. 





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ivo Vondrák bude prvním moravskoslezským hejtmanem, který současně usedne do...
Pevně věřím v deset poslanců, říká hejtman a lídr hnutí ANO Vondrák

Loni se stal moravskoslezským hejtmanem, letos hodlá Ivo Vondrák přidat mandát poslance. Že se mu to jako lídrovi hnutí ANO podaří, není pochyb.  celý článek

Pohled na část mošnovského letiště.
Plány na rozvoj mošnovského letiště nevyšly. Kraj zvažuje, co dál

Moravskoslezskému kraji se stále nedaří rozvoj mošnovského letiště. Zadrhly se nové mezinárodní linky, také pronájem letiště není vůbec jistý. Příslibem...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V Beskydech zemřel houbař. Zřítil se z patnáctimetrového srázu

Osmašedesátiletý houbař zemřel dopoledne v Beskydech v Radvanově u Jablunkova. Houbař spadl z patnáctimetrového srázu a i přes veškeré úsilí horských...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.