Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Ostravany brzy přestanou trápit opravy v Martinově a Mariánských Horách

  • 0
Na dokončení rekonstrukce posledního úseku Nádražní ulice v centru Ostravy si řidiči budou muset ještě asi dva měsíce počkat. Brzy ale skončí dvě velké opravy kolejí, které komplikují dopravu v jiných částech města: v Martinově a Mariánských Horách.

Jedna si vyžádala výluku tramvají, druhá zavřela část frekventované ulice 28. října pro auta a dopravní omezení se tam dotýká i přilehlých ulic.

„Zatím vše nasvědčuje, že obě stavební akce skončí v nejbližších dnech. Jako první už v sobotu 1. října oprava kolejí v Martinově. Tramvajová výluka na trasách linek číslo 4 a 19 skončí v noci na neděli 2. října,“ říká mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht.

Lidé, kteří cestují do Třebovic nebo Martinova veřejnou dopravou, musejí už od 28. srpna přestupovat v Porubě z tramvají na náhradní autobusy. Dopravní podnik totiž tehdy začal v Martinovské ulici měnit tramvajové koleje a svrchní vrstvy tratě, ale také zpevňovat podkladové vrstvy. Opravy budou stát téměř čtyři miliony korun.

Pracovat i v noci nebylo možné

„Tento úsek tramvajové tratě byl už dlouho ve špatné kondici, hlavně kvůli snížené únosnosti tramvajového spodku. To mělo vliv na deformace samotné tratě. Podkladové vrstvy jsme proto stabilizovali pomocí speciální cemento-vápenné směsi. Zpevnění trasy a výměna kolejí umožní tramvajím rychlejší průjezd tamním obloukovitým úsekem tratě,“ líčí Albrecht.

V Mariánských Horách a Hulvákách se dopravce pustil už v létě do přesouvání zastávky Prostorná. Na stavbu za téměř 20 milionů korun získá dotace ve výši 85 procent. Řidičům aut, kteří tam už od 27. července nemohou kvůli stavbě projet, se ale zdá, že práce trvají příliš dlouho.

„Kdy už to skončí? Na tak frekventovaném úseku mají firmy makat ve dne v noci, aby stavbu zkrátily, ale to se neděje,“ zlobí se řidič, který musí denně volit objízdné trasy.

„Stavba měla skončit 10. října, ale bude mít zřejmě pár dní zpoždění,“ sdělil Miroslav Albrecht. Urychlit práce podle něj nešlo.

„Kvůli rozšíření a prodloužení tramvajových nástupišť bylo nutné posunout do stran silniční části komunikace a přeložit inženýrské sítě, což je vždy náročné na čas a koordinaci. Rychlost prací byla jedním z hodnoticích kritérií ve výběrovém řízení. Noční práce však v této obytné lokalitě nejsou možné kvůli nutnosti používat mechanizaci,“ vysvětlil.