Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlakem po Evropě. Ve Vídni za necelé tři hodiny, na riviéře za den

  19:55aktualizováno  19:55
Z Moravskoslezského kraje jezdí přímé železniční nebo autobusové spoje do mnoha velkých měst po celé Evropě. Kdo se bojí létat, nemusí zoufat, že by se o prázdninách nikam nedostal nebo že by musel na dovolenou jet za každou cenu automobilem.

Jak dokládá informační tabule, každý pátek na bohumínském nádraží zastavuje vlak z Moskvy, který pokračuje až na francouzskou riviéru. | foto: Adolf HorsinkaMAFRA

Jen z Ostravy vede hned několik autobusových či železničních přímých linek do velkých měst okolních i vzdálenějších států. Žádná z nich se však nejspíš nemůže rovnat s vlakovým spojem, který projíždí Bohumínem. Ten je totiž pouze jednou ze dvou stanic na území České republiky, kde zastavuje mezinárodní rychlík z Moskvy do Nice. A ve svém jízdním řádu má také Veronu, Milán, Janov, San Remo nebo Monte Carlo.

Tuzemští cestovatelé jej však příliš nevyužívají. „Nepamatuji se, že by tady někdo nastupoval,“ říká výpravčí bohumínského nádraží o vlaku, který má do města podle jízdního řádu přijíždět každý pátek čtvrt hodiny před devátou hodinou dopoledne. I více než hodinové zpoždění nebývá výjimkou.

Letadlo? To ne. Vlak je lepší

Do vlaku sice nikdo nenastupuje, zastavení však není úplně zbytečné. Pro jednu z cestujících totiž představuje bohumínské nádraží cílovou stanici. „Jedu do Darkova, kde mám příbuzné, proto tady vystupuji,“ vysvětluje žena na peronu a rozhlíží se po dalším odvozu. „Měli pro mě poslat taxík, ale vůbec nikdo tady není,“ dodává už poněkud ustrašeně. Nakonec se však s drobným zpožděním objevuje její příbuzná.

Fotogalerie

Ostatní cestující pokračují dál směrem na Břeclav. „Miluji vlaky a nemám moc ráda letadla. Tady je to skvělé, všechny vagony jsou lůžkové a prohlédnu si kousek Evropy,“ vysvětluje jednatřicetiletá Jekatěrina důvody, proč na francouzskou riviéru neletí rychlejším letadlem, ale rozhodla se pro pomalejší vlak. „Jedu už podruhé. Nejvíc se těším, až pojedeme přes Alpy.“

Jízdné je úměrné délce trasy. „Cena jízdenky z Bohumína do Nice včetně rezervace lůžka ve čtyřmístném kupé je 4 641 korun,“ nastínila Marcela Sýkorová z Kontaktního centra Českých drah.

Možné jsou i kratší výlety

Konkurencí v rámci ceny i doby cestování může být jedna z mála pravidelných linek, které létají z mošnovského letiště. Letenku na lince Ostrava – Milán lze totiž koupit už od 459 korun.

Cesta vlakem na francouzskou Riviéru trvá téměř celý den, z Bohumína do Nice jede vlak podle jízdního řádu bez třiatřiceti minut přesně 24 hodin. Kdo nemá tolik času, může si udělat i kratší výlet. Třeba do Vídně.

Jeden z přímých vlaků vyjíždí z ostravského Hlavního nádraží v 7:00 hodin a ve Vídni je v 9:49 hodin. Do cíle dorazí tedy rychleji, než trvá jízda pendolinem z Ostravy do Prahy. U Českých drah cestující zaplatí za jízdenku 643 korun.

Existuje však i autobusová varianta. Například cesta se společností FlixBus vyjde na 299 korun. Doba jízdy je ovšem podstatně delší a vzdálenost mezi Ostravou a Vídní urazí autobusy za 4 hodiny a 22 minut.

Autobusem z Ostravy do Sofie

Právě společnost FlixBus by ráda vytvořila celoevropskou dopravní síť a nedávno zahájila provoz na dalších trasách z Ostravy. Nově vozí pasažéry do Katovic či Krakova, čímž doplnila služby Českých drah a společnosti Turbotiger, které již do obou měst jezdí.

„Ostravou začínáme začleňovat regionální destinace v České republice do naší sítě,“ popisuje Nina Göbbels, mluvčí společnosti FlixBus. „Naším cílem je zavést novou mobilitu pro cestující po celé Evropě. Od 27. července jsme zavedli také nové přímé noční spojení z Ostravy do Kyjeva, Lvova, Rovna a Žitomiru.“

Zatímco přímé spojení mezi Bohumínem a Nice, případně na druhou stranu do Moskvy, je zřejmě nejdelší železniční trasou procházející regionem, mezi autobusovými linkami si toto prvenství může připsat spojení mezi Ostravou a Sofií. Za jednadvacet hodin trvající cestu do hlavního města Bulharska, která je dlouhá 1 325 kilometrů a vede přes Vídeň a Budapešť, zaplatí pasažéři 1 756 korun.

Do hlavního města Maďarska jezdí z Ostravy také přímé vlakové spoje. Ty vyjíždí dvakrát denně a cena za v průměru šestihodinovou cestu vyjde podobně jako jízdenka vlakem do Vídně, tedy na necelých 700 korun.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
Muž léta dával na internet dětské porno, množství udivilo i policisty

Stovky videí a tisíce fotografií s dětskou pornografií nahrál za deset let na internetové stránky muž z Ostravy. Nyní ho obvinili policisté. Před soudem může...  celý článek

V sobotu byla ve Větrovech u Tábora otevřena nová zoologická zahrada.
Proti potkanům ekologicky. V Havířově je loví puštíci

Vedle deratizátorů bojují proti potkanům v Havířově i sovy. Loni koncem roku nechala radnice v deseti vytipovaných lokalitách umístit budky pro puštíky. Teď...  celý článek

Ostravská demonstrace finančníka Pavla Krúpy (v popředí) proti Zdeňku Bakalovi...
Ostravský protest proti Bakalovi se moc nepovedl, přišlo asi dvacet lidí

Sázka na rozhněvané nájemníky bytů OKD slovenskému finančníkovi nevyšla. Pavol Krúpa, majitel investiční společnosti Arca Capital, svolal na středeční...  celý článek

Okurková limonáda v 7 minutách!
Okurková limonáda v 7 minutách!

Vyměňte kupované limonády za domácí.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.