Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lokomotiva táhla vykolejené nákladní vagony, až se vlak roztrhl

  10:11aktualizováno  10:53
Škodu 5,6 milionu korun za sebou zanechal nákladní vlak, který v pátek večer vykolejil u hlavního vlakového nádraží v Ostravě. Během 1,5 kilometru, kdy lokomotiva vybočené vagony táhla, se vyvrátilo několik sloupů trakčního vedení a nakonec se celá souprava roztrhla na tři části.

Vykolejené nákladní vozy lokomotiva ještě asi kilometr a půl táhla. Působením síly se těsně za ní celá souprava roztrhla. | foto: Drážní inspekce

Dva vagony se dostaly mimo kolejnice krátce před jedenáctou hodinou mezi hlavním nádražím a zastávkou Ostrava-Svinov.

„Při tažení vykolejených vozů byla ve vzdálenosti 1,5 kilometru poškozena trať a vyvráceny některé sloupy trakčního vedení. Před zastavením se vlak na dvou místech roztrhl, čímž se rozdělil na tři části,“ přiblížil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Fotogalerie

Nikomu z pracovníků nákladního železničního dopravce PKP Cargo se nic nestalo.

Vyšetřovatelé v následujících hodinách zjistili, že za vykolejení zřejmě může technická závada. „Zda se jedná o technickou závadu na vozech nebo na trati, bude předmětem dalšího vyšetřování,“ doplnil mluvčí.

Způsobená škoda se vyšplhala na 5,6 milionů korun. Nejvíc utrpěla trať, újma na ní je v hodnotě tří milionů. „Dále dva miliony na trakčním vedení, 250 tisíc na zabezpečovacím zařízení a 350 tisíc na samotném vlaku,“ vyčíslil Drápal.

Osobní vlaky kvůli nehodě nezastavují v zastávce Ostrava - Mariánské Hory. Během soboty se toto omezení dotkne asi třicítky souprav. Regionální spoje se mohou o pět až patnáct minut zpožďovat.

Provoz na trati bude částečně omezen, dokud se zaměstnancům Správy železniční dopravní cesty (SZDC) nepodaří vše opravit. Uvedení do původního stavu může trvat i několik týdnů.

„Ty nejhorší následky, rozbité vozy, trakční vedení a podobně, odstraníme během pondělí. Nyní odborníci zkoumají, jestli bude nutné znovu vybetonovat sloupy, což by znamenalo kompletní rekonstrukci. Poškození je rozsáhlé, počítáme, že všechno opravíme do 2 až 3 týdnů,“ vysvětlil mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

V příštích dnech budou podle jeho vyjádřené nákladní vlaky odkláněny po jiné trase, aby nevznikaly problémy s osobní dopravou.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Tramvaje v centru Ostravy.
Školáci a studenti v Ostravě by měli mít MHD zdarma alespoň v létě

Nedávný návrh ostravských komunistů, aby město zvážilo zavedení bezplatné hromadné dopravy pro děti do 15 let, rozdělil politiky i veřejnost na dva tábory....  celý článek

Ostravská část Hrušov se z následků povodní před dvaceti lety nevzpamatovala....
Území nikoho ožije. Dvacet let po ničivé povodni má Hrušovu pomoci investor

Povodně v roce 1997 zničily část Hrušova natolik, že ji opustili všichni lidé. Ostrava zpustlé pozemky vykoupila a teď hledá investora, který jim vdechne nový...  celý článek

Obžalovaný Goran Boban přichází do jednací síně. (7. listopadu 12016)
Chorvat dal vyhodit do vzduchu svou vilu u Nového Jičína. Dostal čtyři roky

Krajský soud v Ostravě uložil čtyři roky vězení chorvatskému podnikateli Goranu Bobanovi. Navíc by měl zaplatit přes milion korun. Uznal ho vinným, že kvůli...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
MANAŽER TECHNICKÉ PŘÍPRAVY VÝROBY

Advantage Consulting, s.r.o.
Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 35 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.