Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za čtyři roky už okolo Krnova. Začal se stavět obchvat

  9:21aktualizováno  9:21
Zahájení výstavby severovýchodního obchvatu města se dočkal ve středu Krnov. Necelých osm kilometrů dlouhá silnice odvede tranzitní dopravu z centra a první řidiči na ni vyjedou za čtyři roky.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Krnov leží na vytížené mezinárodní trase z Ostravy přes Opavu na Bartultovice a do Polska. Denně jím projede až dvanáct a půl tisíce aut.

„Po vybudování obchvatu se na něj převede podstatná část této dopravy. Právě její odklon z centra města je vzhledem k současným vysokým dopravním intenzitám nezbytný,“ informoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Severovýchodní obchvat by měl z Krnova odklonit necelých pět tisíc aut denně. Oddělí také území podél hranice s Polskem od souvislé městské zástavby. Povede z místní části Chomýž před křižovatkou s Okružní ulicí a na stávající silnici I/57 se vrátí po mimoúrovňovém křížení se železnicí do okružní křižovatky v místní části Petrův Důl.

Obchvat se napojí i na silnici I/45 ve směru na Bruntál a Olomouc. „Trasa obchvatu kříží přeložku silnice I/45. Pro stavbu I/45 Krnov–hraniční přechod bylo vydáno územní rozhodnutí v roce 2002, ale stavba obchvatu získala přednost, proto bylo nutné část stavby začlenit do stavby obchvatu,“ vysvětlil Studecký. Část krnovského obchvatu také poslouží jako protipovodňová hráz.

První diskuse už v 90. letech

Krnov na obchvat čeká už pětadvacet let. „První diskuse o jeho variantách se uskutečnily v letech 1992 až 1994. Tato varianta byla jako nejvhodnější vybraná v roce 2000,“ řekla mluvčí města Dita Círová.

Dodala, že definitivně se město tranzitní dopravy zbaví až po vzniku obou částí obchvatu. Kromě této severovýchodní jde ještě o západní část. „Nejvytíženější je u nás ulice Partyzánská a právě tu řeší až západní obchvat,“ dodala.

Hejtman Ivo Vondrák přiznal, že krnovský obchvat je pro kraj velmi potřebný. „Stejně jako obchvaty v Třinci, Frýdku-Místku, Ostravě-Porubě nebo Opavě,“ nastínil situaci s tím, že kraj zintenzivnil další jednání na ministerstvu dopravy i Ředitelství silnic a dálnic.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Martin Dědic u Krajského soudu v Ostravě (14. února 2017).
Kauza Dědic se Ostravě může prodražit. Hrozí, že bude muset vrátit dotace

Hrozbě, že bude muset Evropské unii vrátit stamiliony, čelí Ostrava. Jde o dotace, které získal její dopravní podnik na rekonstrukci 23 tramvají T3 a nákup...  celý článek

Frýdecko-místecký primátor Michal Pobucký.
Tři primátoři stojí před soudem s obžalobou za laciný prodej pozemků

Prodej osmnácti pozemků v roce 2009 přivedl před soud osm někdejších radních magistrátu ve Frýdku-Místku. Státní zástupce míní, že půdu prodali pod cenou...  celý článek

V ubytovně pro 105 lidí žijí jednotlivci i rodiny, které nemají kam jít....
Problémová ubytovna v Ostravě je na prodej. Možná ji získá obvod

Nečekaný obrat nabrala situace kolem problémové ostravské ubytovny v Sadové ulici číslo 12, na kterou si v létě stěžovali místní obyvatelé radnici i redakci MF...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.