„Město ve spolupráci s Dopravním podnikem Ostrava (DPO) zahájilo postupnou modernizaci a estetizaci tramvajových tratí včetně zavádění nových technologií po vzoru velkých měst západní Evropy,“ uvedla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.
Cílem je zatraktivnit hromadnou dopravu tak, aby ji lidé preferovali před používáním osobních aut.
„Ozelenění lokality zvyšuje komfort přepravy, snižuje hlučnost, vibrace i prašnost trati a její ozelenění pozitivně ovlivňuje okolní veřejný prostor. Vegetace dokáže zadržet vodu a v horkých dnech tak snižuje tepelnou zátěž a přispívá k lepšímu mikroklimatu,“ vysvětlila přínos zeleně v kolejích investiční náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová.
První zelenou tratí v Ostravě se stal v roce 2017 úsek mezi Frýdlantskými mosty a Novou Karolinou. Uplynulý pátek skončila úprava tramvajové trati v ulici Dr. Martínka za 9,2 milionu korun. Vegetace pokryla téměř 700 metrů stávajícího kolejového svršku.
Od poloviny září se obdobným způsobem modernizují dva navazující úseky tramvajových tratí ve Výškovické ulici v Zábřehu.
Hotové budou koncem měsíce. Příští rok město plánuje opravu trati v Opavské ulici v Porubě. A časem se mají zazelenat také úseky v ulicích Pavlovově v Zábřehu a Hlučínské v Přívoze.
Zatím má většina tramvajových tratí ve městě otevřené svršky. Ostrava to však chce změnit. Otevřené svršky by měly zůstat jen v nezastavěných částech. „Způsob modernizace tratí a zakrytí jízdní dráhy budeme volit podle charakteru území. Pro lokality s množstvím propojení a pohybu pěších budeme navrhovat spíše pevný povrch. Pro delší neprostupné úseky chceme využít zatravnění,“ řekla Bajgarová.