Odborníci z oblasti marketingu - Barbora Podhrázská ze společnosti Dring Consulting a David Holman z agentury Media Age - každý stánek nejprve pečlivě prozkoumali a pak oznámkovali.
Moravskoslezský kraj skončil v hodnocení moravských regionů poslední se ziskem 65 procent, Jihomoravský kraj získal 70 procent, Zlínský dokonce 90 a Olomoucký 75 procent. Město Brno pak úctyhodných devadesát procent.
Moravskoslezský kraj získal 65 procent
Vchod do dolu ozdobený květinou upozorňuje na to, že Havířov se za svou pověst „černého města“ nestydí. „Ten koncept mě velice upoutal. Kdybych měla hodnotit samotnou prezentaci hornického města, dala bych klidně sto procent. Prezentace zbytku kraje je ale úplně v pozadí a s ničím zajímavým nepřichází,“ zhodnotila Barbora Podhrázská.
„Zaměřili jsme se na nové věci, které můžeme v tomto roce lidem nabídnout,“ uvedla Blanka Sabová z oddělení cestovního ruchu krajského úřadu.
„Je to například nová publikace Gastronomie a folklor Moravy a Slezska. Připravili jsme ochutnávku regionálních produktů čtyř moravských regionů, dále nabízíme čtvrtý díl regionální kuchařky Jak šmakuje Moravskoslezsko a návštěvníky zveme na mistrovství světa v ledním hokeji, které se bude konat v Ostravě od 1. do 17. května. Máme tady maskoty letošního mistrovství, Boba a Bobka, u kterých se návštěvníci rádi fotografují.“
Lidé mají zájem hlavně o mapy, znají třeba Dolní oblast
Na regionální kuchařky úředníci lákali i v předchozích letech. Gastronomie a folklor je ale novinkou.
„S krajem Olomouckým a Zlínským pokaždé vymýšlíme jiné téma. V uplynulých letech to byly lázně a církevní turistika. V nové publikaci, která zacílila právě na gastronomii a folklor, lidé najdou tipy na folklorní a gastronomické akce v Moravskoslezském, Olomouckém a Zlínském kraji. Jsou tam také recepty, za Moravskoslezský kraj je to polévka kozí brada nebo třeba kančí pečeně paní nadlesní,“ popsala Sabová.
Návštěvníky ovšem zajímají hlavně mapy.
„V zimních jsou zaznačené lyžařské a běžecké trasy v Jeseníkách a v Beskydech, v letních jsou pěší trasy, cyklotrasy a horská turistika. Veliký zájem je také o kuchařku, kterou vyloženě žádají,“ vyjmenovala Sabová. Každého návštěvníka zve, aby se přijel do Moravskoslezského kraje podívat, dává tipy na výlety.
„Lidé se většinou ptají na Dolní oblast Vítkovice, protože to znají. Jindy řeknou, že vůbec nevěděli, že něco takového v Moravskoslezském kraji máme a že by ho rádi navštívili.“