Stodolní ulice míří na veletrh cestovního ruchu.

Stodolní ulice míří na veletrh cestovního ruchu. | foto: Michal Sváček

Známá ulice Stodolní míří na veletrh cestovního ruchu

Ulice Stodolni, místo plné restaurací, barů a klubů, míří na veletrh cestovních ruchu. V polské Poznani se v říjnu představí jako jedno z turistických lákadel Ostravy.

Představení ulice na veletrhu připravuje agentura Stodolní, která se stará o propagaci ulice, provozuje její webové stránky a od letošního dubna také Rádio Stodolní.

"Hodně věcí se změnilo, když jsme v červnu získali prvenství v kategorii Trendy místo v České republice - v soutěži agentury CzechTourism," řekl manažer agentury Stodolní a spolumajitel klubu Sherlock´s Pub ve Stodolní ulici Aleš Ďurka.

Podle něj teď smířlivěji na Stodolní pohlížejí radní, kteří v minulosti kritizovali například hluk v ulici nebo její znečištění od venkovních grilů.

"Grily jsou tu pořád, ten problém vyšuměl. Město teď s námi jedná, jak využít potenciálu Stodolní i ve světě," říká Ďurka.

Stodolní ulice má podle něj za sebou sezonu, kterou mírně poznamenala ekonomická krize - většina provozovatelů barů a hospod pocítila o něco nižší tržby.

Když zanikne klub, nahradí jej hned jiný

"Jinak ale neprochází Stodolní ulice žádnými výkyvy - když zanikne nějaký bar nebo klub, nahradí jej téměř okamžitě jiný," říká Aleš Ďurka.

Pátky podle něj stále na Stodolní patří především mladým, přes týden tu přibylo podnikatelů a obchodníků, kteří si zde sjednávají schůzky.

Podle Aleše Ďurky se mění generace návštěvníků. "Čtyřicátníky a padesátníky z počátků Stodolní nahrazují jejich děti," říká Aleš Ďurka.

Mají podle něj ve Stodolní ulici budoucnost spíše kluby, které připravují nějaký speciální program, nebo stačí, když nabídnou obvyklé, ale kvalitní služby?

"Nejdůležitější je podle mě atmosféra, protože ta nakonec rozhodne. Na Stodolní si svůj klub vybere každý - necítíš se v jednom, jdeš o kus dál."

Agentura Stodolní nyní vylepšuje program internetového rádia, jehož vysílání spustila letos v dubnu. Mění některé programy a chystá i další novinky.

"Chceme pokračovat v rozhovorech se zajímavými osobnostmi, měli jsme u nás například Zlatu Holušovou nebo Radka Pastrňáka," řekl Ďurka.